نکات مهم قبل از خرید هلیشات حرفه ای

  • پهپاد چیست؟

  • مهمترین کاربردهای یک کوادکوپتر دوربین دار چیست؟ 

  • هنگام خرید هلیشات چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

    در این مقاله منظور ما از پهپاد یا drone ( پهپاد غیر نظامی) می باشد. این نوع از پهپادها به کوادکوپتر معروف هستند و به نوع دوربین دار آن در ایران هلی شات گفته می شود.

    عکس ها و فیلم های هوایی روزانه در مجلات ، تلویزیون و شبکه های اجتماعی به طور گسترده مشاهده می شوند. تصاویر گرفته شده با پهپادهای فیلمبرداری مطمئنا شما را به این اندیشه فرو می برد که چگونه می توانید صاحب یک کوادکوپتر شوید تا با استفاده از آن تصاویر و فیلم هایی با این کیفیت و ارتفاع به ثبت برسانید.

پهپاد دوربین دار دقیقأ چیست؟
یک پهپاد دوربین دار (هلی شات) به پهپادی گفته می شود که دارای دوربین بوده یا قابلیت حمل دوربین را داشته باشد. این محصولات باید از قابلیت های ویژه ای برای ثبت فیلم ها و عکس های با کیفیت بهرمند باشند که از مهمترین این موارد می توان به دوربین با کیفیت، لرزشگیر مناسب،گیمبال حرفه ای، زمان پرواز بالا، مکان یاب ماهواره ای یا جی پی اس و سنسور تعادل زیروسکوپ برای پروازی صاف و بدون لرزش اشاره کرد.

یک پهپاد دوربین دار چه کاربردهایی دارد؟
مطمئنا یک هلی شات یا پهپاد دوربین دار می تواند در زمینه های زیادی به کاربران خود خدمات رسانی کند که مهمترین آنها استفاده در آتلیه های عروسی، فیلم های سینمایی و تلویزیونی، تهیه نقشه های هوایی و نظارت بر پروژه ها عمرانی از فاصله دور می باشد. با ورود این تکنولوژی به بازار جهانی شاهد استقبال فراوان عکاسان و کاربران از این محصولات بوده ایم که نشان از رضایت کاربران و همچنین کاربردی بودن این ربات های پرنده را دارد.

چه نکاتی هنگام خرید پهپاد دوربین دار باید مورد ارزیابی قرار بگیرند؟
علاوه بر اینکه پهپاد دوربین دار یا هلی شات چیست؟ و در چه زمینه هایی می توانید از آن استفاده کنید باید بدانید به چه نکاتی هنگام خرید هلی شات دقت کنید؟

امروزه برندهای جهانی با استفاده از تکنولوژی های خاص و متفاوت توانسته اند محصولاتی با قابلیت ها و قیمت های متنوع به بازار عرضه کنند. اما در میان این همه برند جهانی کمپانی دی جی آی (DJI) توانسته در تمامی زمینه ها سرآغاز تکنولوژی های جدید باشد و به همین خاطر محصولات آن از جدیدترین و پیشرفته ترین تکنولوژی ها بهره میبرند. مطمئنا امروزه کاربران می توانند با کمتر از 400 دلار یک پهپاد دوربین دار نیمه حرفه ای داشته باشند. اما کاربرانی که به دنبال خرید یک هلی شات صنعتی و بسیار پیشرفته برای ساخت فیلم های سینمایی می باشند باید به فکر هزینه بیش از 2000 دلار باشند، تا بتوانند یک مدل مناسب با نیاز خود را خریداری کنند. اما هنگام خرید هلی شات باید به 6 نکته مهم توجه داشته باشید که در پایین به بررسی آنها می پردازیم.

1 – ایمنی بالا و قابل اطمینان در پرواز
یکی از نکاتی که هنگام خرید پهپاد مشتریان توجه ویژه ای به آن دارند، سطح ایمنی پهپاد است. برای یک پرواز کنترل شده نیاز به یک سیستم کنترل پرواز پیشرفته می باشد تا دستورات شما را با بهترین کیفیت و سرعت برای کنترل دقیق پرنده انتقال دهد. بنابراین هر چه این سیستم پیشرفته تر عمل کند میزان ایمنی آن افزایش می یابد که نتیجه آن یک پرواز کارآمد و مفید می باشد. برترین هلی شات های دنیا از سیستم موقعیت یابی دقیق بهره می برند که با استفاده از آن می توانند به صورت اتوماتیک به محل پرواز برگردند یا قابلیت های دیگری نظیر تعقیب سوژه و پرواز بر روی مسیر دلخواه را فرا بگیرند.

2 – سیستم تصویربرداری سیستم تصویر برداری خوب مطمئنأ یکی دیگر از ویژگی های اصلی یک پهپاد دوربین دار یا قابلیت حمل دوربین آن می باشد که بر کاربردهای آن می افزاید. برای ثبت تصاویر و ویدئوهای صاف و بدون لرزش به صورت هوایی نیاز است تا بر روی کواد کوپتر یک دوربین و گیمبال مناسب نصب شود. در این زمینه پهپادهای دی جی آی بهترین و با کیفیت ترین می باشند. هلی شات های سطح حرفه ای دارای سنسورهای 1 اینچی هستند و می توانند تصاویر 12 مگاپیکسل و فیلم را با کیفیت 4K یا حتی 5.2K و RAW به ثبت برسانند. اما لرزشگیر هم به همان اندازه بر چگونگی کیفیت تصاویر و فیلم ها تاثیر گذار می باشد، به همین دلیل ما بر انتخاب یک گیمبال خوب تاکید داریم. اخیرا در بازار جهانی از گیمبال های سه محوره استقبال فراوانی می شود که قدرت بیشتری برای خنثی کردن لرزش ها و ناهمواری های پروازی دارد.

3 – سیستم انتقال ویدئو یا FPV
یکی از دیگر جنبه های مهم و اساسی در پهپادهای دوربین دار سیستم انتقال ویدئوی آنها می باشد که باعث می شود تا با دریافت لحظه ای تصاویر و فیلم ها از دوربین بتوانید به خوبی بر نحوه فیلمبرداری و تصویربرداری نظارت داشته باشید. کمپانی دی جی آی اخیرا برای پهپادهای دوربین دار خود از تکنولوژی OcuSync به کار گرفته که با کاهش تداخل امواج مغناطیسی عکس ها و فیلم های تهیه شده را با کیفیت HD برای مشاهده لحظه ای در اختیار خلبان قرار می دهد. سیستم انتقال پیشرفته برای مقاومت در برابر تداخل بیشتر و فاصله طولانی از امواج قوی 2.4GHZ و 5.8GHZ پشتیبانی می کند.

4 – قابلیت های هوشمند

هواپیما های بدون سرنشین و دوربین دار با تعداد کمی از قابلیت های هوشمند مجهز شده اند که باعث می شود تا فیلمبرداران بتوانند در موقعیت های دشوار تصاویر و فیلم های مورد نظر خود را به آسانی تهیه کنند. به عنوان مثال ویژگی ActiveTrack باعث می شود تا هنگامی که شما یا سوژه مورد نظر خود در حال حرکت هستید دوربین به صورت اتوماتیک آن را دنبال کرده و با نگهداشتن سوژه در قاب دوربین تمامی جزئیات آن را به ثبت برساند. توصیه ما به شما علاقمندان به پهپاد دوربین دار حتما هنگام خرید این مورد را بررسی کنید.

5 – طراحی مناسب و قابل حمل
حمل یک پهپاد برای کاربران گاهی اوقات امری ناخوشایند می باشد که دلیل آن هم وزن و طراحی نامناسب محصول می باشد. در این مورد هم دی جی آی توانسته با ساخت کوادکوپترهای تاشو و سبک وزن این مشکل کاربران را حل کند. دیگر فرقی نمی کند به مسافرت می روید ، در حال پیاده روی هستید یا مهمانی یا هر جای دیگر هواپیمای دوربین دار خود را همراهتان داشته باشید و در هر لحظه برای تصویر برداری و فیلم برداری از آن استفاده کنید و بعد از پرواز با جمع کردن بال های تاشوی آن از مشکلات حمل و نگهداری آن راحت شوید.

6 – خدمات پس از فروش کوادکوپتر
یکی دیگر از موارد مهمی که هنگام خرید پهپاد باید نسبت به آن توجه داشته باشید خدمات پس از فروش آن است که باعث می شود تا مشتریان بعد از خرید آن بتوانند لوازم یدکی کوادکوپتر مورد نظر خود را تهیه کرده و کوادکوپتر خود را سرویس کنند. کمپانی های پیشرفته با استفاده از نمایندگی های معتبر و رسمی توانسته اند خدماتی خوب و رضایت بخش به مشتریان خود در اکثر نقاط جهان ارائه دهند.  اکنون هم فروشگاه و کلینیک تخصصی تعمیرات آرسی تویز با استفاده از تجربه متخصصان خود در حال انجام بهترین و با کیفیت ترین خدمات نظیر فروش انواع کوادکوپترهای تفریحی ، صنعتی ، دوربین دار ، حرفه ای و نیمه حرفه ای ، پهپادهای کشاورزی و فروش تمامی قطعات یدکی و جانبی آنها و همچنین ارائه خدمات تعمیرات تخصصی به مشتریان خود می باشد.

با تشکر از دامزیک

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

preloader
لطفا صبرکنید...